1 Mart 2013 Cuma

Gözyaşı Kanalı Tıkanıklığı Maceramız












Uyarı: Benzer bir problem yaşıyorsanız lütfen doktora danışınız. Burada paylaştıklarım sadece bilgi amaçlıdır.





Yaklaşık 2 aylıktı Alp sabahları sol gözünü kaplayan kuru bir çapak katmanıyla uyanmaya başladığında. Göz kapakları birbirine yapışmış, gözü kapanmış oluyordu. Geceleri emzirirken bir yandan da gözünü temizler, her kontrol ettiğimde de yine çapaklandığını gördüğümde üzülürdüm. Sürekli sildiğimiz içinde hafif kızarmıştı gözünün alt kısmı. 

Çocuk doktorumuz bunun bebeklerde sık rastlanan bir "Gözyaşı kanalı tıkanıklığı" durumu olduğunu, 9-10 ay a kadar geçmez ise göz doktoruna yönlendireceğini söyledi. Çok çapaklandığında kullanmak üzere Tobrex göz damlası kullanmamızı önerdi. Bir de daha sonradan alakasız olduğunu öğrendiğim bir göz masajı gösterdi (göz yaşı gelmesi için yapılan bir masaj önerdi aslında ihtiyaç göz yaşı gelmesi değilmiş, sonradan öğrendim).


Devam etmeden önce bu durumu biraz izah edeyim. Gözyaşı kanalı tıkanıklığı göz yaşının gözü terketmesi gereken kanalın tıkalı olması neticesinde gözyaşının gözün dışına akması, gözün temizlenmesinin tamamlanamaması nedeniyle de çapaklanması ile gözlemleniyor. Her iki gözde de olabildiği gibi tek gözde de bu tıkanıklık olabiliyor. Normalde göze bırakılan gözyaşı alt göz kapağımızın burun ile birleştiği kısımdaki küçük bir kanaldan gözü terkeder. bebeklerde bu kanal kapalı (henüz açılmamış) olabiliyor veya iltihab nedeni ile tıkanabiliyor. Bu durumda da bebeğinizin gözünden yaş aktığını veya çok fazla çapak oluştuğunu görebilirsiniz.


Biz uzun bir süre etkisi olmayan masaj ve çok çapaklandığında damla kullanmaya devam ettik. 10 aylık olduğunda doktorumuz artık bir göz doktoruna danışmamızın uygun olacağını söyledi. Biz de Acıbadem hastanesinde bebek hastalar ile ilgilenen bir profesör (ismini vermiyorum isterseniz arayıp bulabilirsiniz) göz doktorundan randevu aldık.

Doktor muayenesinde oğlumun her iki gözüne de sarı bir damla damlatıldı ve beklemeye alındı. Normal şartlarda göze damlatılan bu renkli maddenin gözyaşı ile temizlenerek göz kanalından dışarı atılması (sinüs kanalına katılması) gerekiyor. 10 dakika bekledikten sonra yapılan kontrolde oğlumun sağ gözü bembeyaz (yani temiz) iken sol gözünün halen sapsarı olduğunu gözlemledi doktor. Dolayısıyla sol gözdeki kanalın tıkalı olduğu teyit edilmiş oldu.

İşin bundan sonraki kısmı ise sinir bozucu. Çocuk doktorunun yaptığı masajın anlamsız olduğunu alaycı bir biçimde ifade eden doktor bana doğru masajı anlatmak yerine 10 gün sonrası için ameliyat randevusu verdi! Oğlum küçük olduğu için genel anestezi yapılacağını öğrendim. Operasyon hakkında detay istediğimde ise arkadaşlar bilgi verir gibi baştan savma bir cevap aldım. Ameliyat, anestezi derken bir anda o kadar sinirim bozuldu ki ne diyeceğimi bilemedim ve hastaneden ayrıldım.

Eşime durumu anlattığımda ilk tepkisi "Hemen başka bir doktora danışalım" oldu. Ama kim iyidir? Kime güveniriz? diye düşündük, derken aklıma bir aile dostumuz geldi. Epeydir arayıp sormadığım için aramaya biraz tereddüt ettim ancak ona güvenebileceğimizi bildiğimden hemen telefon açtım. Galata kulesinin oradaki Göz ve Araştırma Hastanesinde görev yapan bir profesör doktor Hülya Hanım. Acıbadem' deki doktorun yaptığı testi ve teşhisini paylaştım kendisiyle. Ameliyat lafını duyunca "Ee daha erken, 1 yaşını bile bitirmemiş ne acelesi var?" diye tepki verdi. Sonra telefonda bana hızlıca bir masaj anlattı, damla olarak da Tobrex yerine Okacin kullanmam gerektiğini söyledi. Tekrarlamakta fayda var, ilaç isimlerini sadece bilgi olarak veriyorum, lütfen bir doktora danışmadan kullanmayın.

Yapılması gereken masaj ise aslında çok basit gözün burun kemiğine dayandığı yere (gözlüklerinizi çıkarıp sıktığınız yer vardır ya hani orası) parmağınızın ucu gözün bittiği yere gelecek şekilde sıkıca bastırıyorsunuz. Beni özellikle uyardı Hülya Hanım, hafif masaj yapmıyorsun, bebeğin biraz rahatsız olacak baskıdan bunu görene kadar bastırmalısın dedi. Kanalın içindeki iltihab vs nin yerinden oynaması ve kanalın boşalması için kuvvet uygulamak şartmış. 2-3 saatte bir veya her emzirmede ve "mutlaka" gece yatmadan evvel bu kanalı boşaltıp damlasını damlatmamı söyledi. Dikkat edin damlayı her masajla temizlemede damlatmadım. Bu antibiyotik bir damla çok kullanmak doğru değil günde 3-4 kullanımdan fazlasını yapmadım. Ama masajı sürekli yaptım.

Masaj ile ilgili yardımcı olabilecek linkleri paylaşıyorum:



Sonuç mu? 



5. gün sadece garanti olsun diye masaj ve damlayı tekrarladım ancak 4. gün sonunda göz akıntımız tamamen kesilmişti. İyileşmeyi 3. günde görmüştük. Eşim de ben de inanamadık! Bu kadar kısa sürede sorunun çözülmesine o kadar sevindik ki. Bir de genel anestezi ile ameliyat edeceklerdi oğlumu, düşündükçe sinirleniyorum. Tabi tahmin edersiniz ki o günden sonra Acıbadem Sigorta'mızı yeniletmedik ve bir daha o hastaneye de gitmedik. Zaten takıldığım kusurları vardı bir de üstüne bu olunca tamamen bitti benim için Acıbadem.



Bu arada yetişkin veya çocuk göz ile ilgili bir probleminiz var ise veya ikinci bir uzman görüşü arıyorsanız Prof. Dr. N. Reşat Belger Beyoğlu Göz Eğitim ve Araştırma Hastanesi 'ni mutlaka tavsiye ederim.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder